Charakteristika vyučovacího předmětu:
Obsahové vymezení
Fyzika výrazně rozvíjí logické a abstraktní myšlení žáků. Výuka gymnaziální fyziky vede k tvůrčímu a samostatnému myšlení formou řešení úloh, které jsou následně potřebné pro odborné řešení problémů z praxe.
Časové a organizační vymezení
Předmět fyzika je řazen jako povinný předmět ve třídách s přírodovědným a programátorským zaměřením do čtyř ročníků, ve třídách s humanitním zaměřením do prvních tří ročníků. Ve čtvrtém ročníku bude žákům nabídnut jednoletý volitelný předmět v rozsahu dvou hodin týdně, jehož náplň souvisí se vzdělávacími oblastmi Matematika a její aplikace, Člověk a příroda (Chemie), Informatika a informační a komunikační technologie. Výuka probíhá v odborných učebnách nebo ve fyzikální laboratoři; na laboratorní práce jsou třídy rozděleny na skupiny. Výuka může být doplněna ročníkovými pracemi, odbornými exkurzemi, odbornými dny.